Muzikologija 2014 (Top 25)

Iako tehnički 2014. još nije gotova, kako se decembar sve više troši, net preplave godišnje liste svih mogućih rekapitulacija sa superlativom NAJ- bolje, lepše, zanimljivije, šokantnije, veće i slične.

Dok poslednju nedelju u ovoj godini (ili ti polovinu s obzirom da Nova pada u sredu veče) čuvam za resolutions, odlučila sam već sada da premotam najbolje pesme koje sam slušala ove godine već sad, jer teško da ću u poslednje dve nedelje da otkrijem nešto novo (mada, never say never).

GRUPE

Kada premotam i pokušam da se setim šta sam vrtela na samom startu godine, priznajem imam malu amnezu jer mi se čini da sam samo slušala pesme sledećih grupa: Kings of leon, One republic (koja je to bila histerija i oduševljenje kada sam saznala da nam stižu 6. juna u Arenu!!) i Arctic Monkeysa.   

Ove tri indie/ rock/pop grupe su skoro istovremeno izdale svoje poslednje albume i to pred kraj godine, koji su od prve do poslednje pesme mala remek dela! To se posebno odnosi na AM i Mechanical bull, gde je teško izdvojiti najomiljeniju ili najbolju!    

1# Kings of leon- Beautiful war (Mechanical bull)
2# One Republic- Counting stars (Native)
3#Arctic Monkeys- You are so dark (AM)



Proleće je pripalo takođe jednoj grupi, kada sam bukvalno smorila koleginice na poslu, jer sam u krug vrtela jednu te istu pesmu: MAGIC, engleske grupe (btw, moje omiljene) Coldplay koja je početkom maja izdala svoj poslednji album Ghost stories.

Iako ovo nije njihov najbolji album u dosadašnjoj karijeri, Martin i ekipa su uspeli da snime prilično homogen i kvalitetan album, savršen za noćno preslušavanje ili učenje kada vam je potrebna neka neutralna, neprimetna muzika.

4# Coldplay - Magic (Ghost stories)



MTV hitovi

I vrapci na grani znaju da je u sferi komercijale, masovne produkcije ova godina pripala zaraznim i veselim notama Pharrella, Taylor Swift (Nikad mi neće biti jasan uspeh ove sladunjave, bljutave Amerikanke!), Ariane Grande (savršen, moćan, razoran glas na nivou Maraje Keri, Selin Dion, Vitni Hjuston, ali pop pesmice koje ne zaslužuju pažnju od jednog preslušavanja i to onog kada vas mrzi da promenite stanicu), Ed Sheerana i Megan Trainor. 

I dok sam Edovu "Sing" u početku hejtovala jer mi nije bilo jasno kako jedan ovako dobar vokal i tekstopisac koji me je oduvao sa I see fire, Afire Love i sjajnim baladama sa albuma X, može da izda onako tralala pesmicu, kada sam je čula u izvođenju benda St. Louis, shvatila sam da je SING možda i najpozitivnija pesma godine koja širi definitivno dobre vibracije (ahaha, zvučim patetično i kliše). Neki pandan Edovoj pesmi svakako jeste otkačena All that bass pesma od zanimljive Megan koja pojavom i stilom pevanja zvuči kao miks Duffy,  Amy Winehouse i Lily Allen.

5# Ed Sheeran- Sing (X)
6# Megan Trainor - All that bass (Title)


FEMALE
    
Ženski vokali ove godine su bili više nego dobri iako su izostala velika imena (Madonna, Florence and the machine, Adele) na čije se nove albume još uvek čeka. 

Francuskinja Indila u čiju su se numeru Derniere Danse svi od reda zaljubili, je po meni imala naj (eto ga jedan NAJ) iritanintiju pesmu godine! Njena S.O.S. je već nešto drugo... 

4 dame su dominirale + još jedna dama (tough ice princess lady) koja je na scenu kročila nedavno, pre mesec dana. 

Dok od Elle tek očekujemo velike pesme (iako Deeper, If I go i Comeback zaslužuju najveće moguće ocene) kao i od Azealia (žena je CARICA), čini mi se da je Jessie Ware konstantno najbolja i da ne može bolje od ovoga jer Tough Love je jednako dobar kao i Devotion, a opet drugačiji, zreliji. I prosto je nemoguće izdvojiti bilo koju: Tough love, Yoy and I, Want your feeling, Cruel, Say you love me. U originalu, i remiksu: P-E-S-M-E-T-I-N-E! 



Jednako očaravajuća kao Jessie je bila Keisza, čiji album Sound of woman je ubedljivo najbolji ženski album godine, ako mene pitate! Osamdesete u funky, dance fazonu, prosto ne možete da sedite kada čujete njene pesme! 

7# Jessie Ware - You and I (Tough love)
8# Ella Eyre - Comeback (tek najavljen album Feline i to za maj 2015.)



9# Azealia Banks - Chasing time i Ice princess ( Broke with expensive taste) 
10# Lykke Li - Gunshot i No rest for the wicked (Da li je stvarno potreban neki komentar? To je LYKKE, the queen melanholije) 
11# Keisza -  Vietnam ( Sound of woman!) 
12# Roisin Murphy - Ancora tu (e ova je obeležila april, prosto sam silovala taster repeat!)



MALE

Dok su dame očarale, muškarci su nekako podbacili. Ili ih ja nisam slušala, bar ne u onoj meri u kojoj sam slušala cure i grupe. Eminemovu pesma sa Siom sam tek sredinom novembra otkrila. Lenny me je oduševio sa moćnom pesmom i sjajnim spotom ali ostatak s albuma ne nije impresionirao nimalo. Bena i Damiana otkrih prošle nedelje (obojica su objavila skoro u isto vreme, pred kraj oktobra nove albume)  i polako počinjem da ih vrtim sve više, ubeđena da će im pripasti prva tri meseca 2015-te pa samim tim da će se naći na listi za upravo dolazeću godinu.    
13# Ben Howard - I forget where we were (prelepa balada u stilu njegovih najboljih sa debitantskog albuma)



14# Eminem feat Sia - Guts over fear (ritam koji mora da vas zarazi, pogotovo deo gde peva Sia)
15# Lenny Kravitz - Chamber (i video i pesma B-O-M-B-A)
16# Damien Rice - I won't change you (The Blower's Daughter II)



ELECTRO

Da budem iskrena, ovo je žanr koji najviše puštam tokom godine i bilo je više nego sjajnih pesama, skoro svaka sa ove liste, ali ove četiri su mi nekako bile najdominantnije. Fakear je mladi francuski DJ koji je snimio možda najbolji mix sezone i to za francuski radio LeMellotron, i to miks u kom je savršeno iskombinovan komercijalni electro sa arapskim zvukom. Neke numere su prosto M-A-G-I-C! Nasuprot njemu, ruska grupa koja se proslavila učešćem na Evroviziji je snimila moćan, komercijalni hit koji ulazi odmah u uši, a prati ga fantastičan, seksi spot. O Zhu sam već pisala ovde, pa sam zarazila mnoge, ali čini mi se s razlogom jer ZHU ima opasan vajb! A Deorro? E to je već dope! Pogotovo ako pustite onu verziju od bukvalno 5 sati!   

17# Fakear - Damas
18# Serebro - Nikome te ne dam



19# Zhu - Faded
20# Deorro - Five hours

OTKRIĆA

Negde baš nekoliko nedelja pre dolaska Vladimira Putina, koleginica koja je letovala sredinom septembra u Turskoj zarazila se pesmom Boroda (brada na ruskom) koju izvodi možda najveća rap zvezda Rusije, Timati, koji je sarađivao sa inostranim zvezdama poput Timberlanda, Pharrella i drugih. Dok smo malo po malo repovali na krovu, počeli smo netom da istražujemo predloge Youtube sa strane, te sam u jednom momentu uhvatila sebe kako sam bukvalno zaražena ruskom muzikom koja uopšte nije loša. Čak naprotiv, vanserijska je, ako me pitate! To je rezultiralo da spakujem jedan ali čini mi se moćan miks na 8tracksu, posvećen isključivo braći Rusima i njihovim ritmovima.    

21# Rusi




COVER

22# Postmodern Juxebox - Maps (kad je obrada bolja od originala) 

VIDEO

Oba hita sam čula pred kraj godine, ali kupila su me na keca! Dok je Marion sofisticirana, surealna umetnička bajka, Die je luda, freak umetnost.   

23: Marion Cotillard - Snapshot in LA
24: Die Antwoord - Ugly boy




NAJbolja 

Možda nije najbolja pesma od svih gore navedenih, ali je meni nekako legla najviše. Komercijala, ali ona nesvakidašnja, smooth, seksi i u stilu osamdesetih. ADORE!  

25# Chromeo feat Solange - Lost on the way home



+ Shura -Touch, Damona Alburn- Lonely press play, Broods-Sleep baby sleep, Kwabs-Wrong, Klaxons-There is no other time, Goldroom-Till sunrise...

# ako sam neke zaboravila, jer garant jesam, našli su sigurno mesto na nekim mojim ovogodišnjim 8tracks listama: Coffee, me and april 14, Dope dose, Love and pain, When lights go out, Fusion of vibes i Coffee, me and december 14.     

Коментари

Najviše ste čitali