недеља, 09. мај 2010.

Talking Movies/vol 1

Poznat naslov?Pa da!Sta cu,kradem ali oprostice mi BBC a i Tom Brook.Ionako mi se Tom ne cini kao covek koji moze da se naljuti na nekoga a kamoli na onoga ko odaje jednu vrstu pocasti njegovoj emisiji.Jel tako?Pa da!
Elem,kada sam krenula da pisem blog,obecala sam pisacu o svemu ali s merom i s vremena na vreme te necu se pretvoriti u blog manijaka i pisati o svemu,svaki dan.To se odnosilo i na to da:''Ana,nema potrebe da svaki film koji te odusevi,ovde i iskomentarises.Ionako,tebi je svaki film dobar?!'' Ajte,molim vas,pa kako moze svaki film da bude dobar?
Koji je dobar a koji los i zao movie je siroka tema te cemo ovde nakratko samo o dobrom. Okej?Pa da!:) 
Scorsese.Veliki,nikad mali,nikad neprimetan director,nije bas bio ever my favorite one. Gledala sam vecinu njegovih filmova,kako i ne bih kada je male actor bio i je my favorite RdN.Ipak,neke njegove koji su dobili epitet kultnih poput Taxi driver ili Ragging Bull moj filmski Lambada,Prljavi ples i Zgodna zena ukus nije mogao da proprati na pravi nacin.
Tek kasnije,kada sam gledala Casino po drugi put,shvatila sam da je on reziser kojeg morate gledati i trebate gledati u razlicitim dekadama svojih godina.
Sa 14,Casino mi je bio ok ali sa 23 mi se cinilo kao da prvi put dozivljavam njegove kvalitete,npr fantasticnu Stone kojoj je to najbolja uloga zivota if U ask me.
Elem,Departed me je na odmah imao ali Aviator ne i nesto mi se cini da nece ni na second jer Scorsesu leze najbolje oni filmovi when it is about crime,anger and lost identity. Love stories(Age of Innocence)ili life of famous(Aviator_HH) nisu bad movies ali samo ok nije vise ok za Scorsese.
Shutter Island i ovaj put favorite Scorsese actor LdC su mi bili na stand by neko vreme.Sa gledista svetske kritike ali i vecine nasih kriticara ako ne racunamo gos'n Vlajcica film je podbacio,okarakterisan kao rastimovana opera gde se ne zna koji instrument svira sta i kad. Medjutim,kritike znaju biti cesto pogotovo kada je Scorsese u pitanju nerealne a i kako veli moja jedna amiga,Scorsese ne moze biti los,on nikada nije bio los.
Ono sto upada u prvi mah kada gledate nekih dvadeset minuta ovog filma je novi,drugaciji, step ahead Scorsese.Upravo ta njegova mogucnost neprepoznavanja koja je do juce bila nemoguca cini film jos neobicnijim i uzbudljivijim a Scorsesa jos vecim.Sjajan roman Denisa Lehana,daleko mracnija ljudska storija od njegove takodje ekranizovane Mystic River je samo naizgled krimi prica o dva FBI agenta koja 1954 dolaze na ostrvo koje sluzi kao zatvor za umnobolne pacijante sa kriminalnim dosijeom ne bi li istazili nestanak jedne pacijentkinje.Novi Scorsese ovaj put strasnu ljudsku tragediju prenosi drzeci se striktno romana ali vesto krijuci epilog od gledaoca.Film je napet i neizvestan najvise zbog stvaranja jezive atmosfere opet vestim koriscenjem muzike,olujne kise i samog mraka i pustosi ostrva.Zbog ove jezive atmosfere koja je primarni detalj ako ne i vodilja filma,Shutter Island dobija mracnu boju jednog Hickoka a gorki ukus jednog Lincha.
Sa atmosferom "Malteskog sokoa"ili nekog horora s kraja dvadesetih,"Zatvoreno ostrvo" je svakako film za preporuku.
Can't wait for another one.You?Pa da!  


Quote to remember:
Chuck Aule: How we doing this morning?  
Teddy Daniels: Yeah, we are, aren't we. You know, this place makes me wonder.
Chuck Aule: Yeah, what's that, boss?
Teddy Daniels: Which would be worse, to live as a monster or to die as a good man?
Chuck Aule: Teddy.

Нема коментара: