Pamet u glavu!



Hm,pamet u glavu..
Zanimljivo,intrigantno,diskutabilno ali nazalost,nerealno!Pamet u glavu,slogan ovogodisnjeg beogradskog sajma knjiga,55-og po redu je mala kontradiktornost bar kada smo mi u pitanju jer ovde vecina zivi u uverenju da se pamet ili ima ili nema.
Sta ce meni pamet,ili ti sta lupetaju oni da ce mi ako citam "neku" knjigu svest ili mudrost o necemu biti daleko sira i veca kada sam ja vec od rodjenja pametan,inteligentan i sve ostalo!?
Nema tu nikakvog ulaganja u glavu jer ona je ili pametna ili glupa moja stara a sad me pusti da citam KURIR!
Svakako da jedna ovakva tvrdnja ima odredjenu tacnost jer samo pametni i svesni ljudi znaju da im je za sto objektivnije i svesnije vidjenje odredjenih cinioca u zivotu potrebna rec jednog Dostojevskog,Koelja,Murakamija i Vajlda ali o takvim ljudima ovde i nije rec, zar ne?Oni nikada,ni pod kojim uslovima ne bi se udubili unutar prljavih stranica jednog Kurira iscitavajuci najnoviju vest da je ovaj znate sta uradio onoj! 

Kada se pokrene prica o tome koliko Srbija cita, ja pokrenem drugu.Koliko Srba je sposobno uopste da cita i sta cinimo da oni sto jesu,pozele da citaju?!Ne zelim da povezujem politiku sada sa ovom pricom ali nasi najveci problemi nisu ni NATO ni EU ni FUDBAL vec MILK i SCHOOL a dodala bih i FAMILY!Obozavamo da predjemo preko najosnovnijih potreba jednog drustva da bi civilizovano funkcionisalo baveci se glomaznim slozenim ljudskim tvorevinama kao kada bi neko izostavio rec i odmah se bavio slozenicom!?
Mi smo zemlja koja ima oko milion i 350.000 stanovnika bez dana škole ili sa samo nekoliko razreda osmogodišnje a da među obrazovanima najviše je onih sa srednjom školom dok visoko obrazovanje ima svega 6,5 odsto građana!? 
Strucnjaci,sociolozi i vlast okrivljuju ekonomsku situaciju.
Hm,pamet u glavu jer stvar je prosta!
Oni sto su nepismeni su zaboravljeni,oni sto ne citaju jer "nemaju para" su lazovi a mi sto se njima bavimo umesto da citamo,idioti!

Bila sam juce na sajmu.Prosle godine sam po prvi put nakon svoje sedme godine(vodili mene roditelji i pre moje sedme ali ne seca se dijete)preskocila nedelju kada beo/grad slavi knjigu!
Odbila me tada,davne 2009 guzva ali i sve veca spoznaja da tamo nema nista drugacije od ovde,u knjizarama naseg belog grada.I stvarno jeste,odete i nije vam bas,bas zao ali doziveli ste samo da mozete da izjavite:"e,ovako je garant navijacima Arsenala kada hitaju na derbi sa djavolima"!
Elem,pazarila jesam ali stisnuto i sa konstatacijom da su cene uobicajno bezobrazne i sa minimalnim "laznim"popustom.Gurajuci masu unutar najintimnijeg guranja kod laguninog standa(Jelena Bacic Alimpic i njen RINGISPIL)naletoh na Teofila Pancica i usudih se opet kao na njegovoj prezentaciji da priupitam ucenog sta bi mi preporucio od Miljenka i da li zna ko je izdao neku stolicu od Igora Stiksa(IGOR STIKS_ Elijahova stolica_ ARHIPELAG ). Preporuci meni Teofil skoro sve od Jergovica sa posebnim naglaskom na MAMA LEONE i OTAC ali ja,tvrdoglavo dijete kupih DVORe od ORAHA.
Pre sam,moram priznati kupovala knjige shodno"interesting story" bez icije preporuke. Medjutim,pored cinjenice da je u nasih izdavackih kuca preovladala opcija,kvantitet naspram kvaliteta u poslednje vreme kupujem one koje sam procitala pa sam "pala sa stolice"!
Takvi su:
Hju Majlsa-Igra karata u Kairu koja vam pruza na jedan zanimljiv nacin pravi Egipat,radikalan,zatvoren,prasnjav,siromasan i onakav kakav nikad niste mogli da zamislite.Putopis bez opisa,samo slike koje se nizu pred vama u opustujucoj atmosferi jedne tipicne egipatske igre!
Dzoane Haris-Gospoda i igraci.Ukoliko volite agatu kristi/hickok atmosferu procitajte ovaj roman.Zena koja se proslavila pisuci melodrame,njena je filmovana sa Depom"Cokolada" iznenadila me je svojom percepcijom i mastom kada je u pitanju potpuno druga tematika.Proslost i sadasnjost ali nista nije ni u nagovestaju istina.
Megi O'Farel-Kada si otisao Mozda jedan od meni najdrazih romana koje sam procitala u poslednjih deset godina je u izdanju Lagune,dirljiva prica o gubitku, porodici i identitetu.Epilog je:sedela sam kraj reke i plakala!
I naravno,sve ali bas sve od Murakamija jer covek je psihoterapeut, profesor, reziser, fotograf i nadasve divan besednik prelepih,ljudskih prica!




Mudrac iz senke Radomana Kanjevca-Covek iz senke!obecava a ja vas pozdravljam bas s njegovom konstatacijom i sa savetom,vratite se knjizi,jedinom pravom saputniku kroz zivot!
"Ne volim da citam knjige koje su u modi.Kao sto napisana knjiga mora malo da odlezi pre nego sto bude objavljena,tako mi se cini da i knjiga u knjizari,kao vino u vinskom podrumu,treba malo da saceka,pre nego sto je pravi citalac uzme u svoje ruke.
Ako je pisac pravi i ako je knjiga dobra,za citanje nikad nije kasno.Stavise za dobru knjigu ponekad nisu potrebni dobar pisac,dobar izdavac,dobar citalac.Potrebno je i vreme".

Коментари

Najviše ste čitali