Čitač


moja prva knjiga?
davno to beše ali pamtim, kako ne bih!
zimski raspust, ne sećam se godine ali čini mi se da je bio ili peti ili šesti razred. Tada su deca čitala redovno lektiru, bar je moj razred čitao.
dobije se spisak, mama i tata se bace u nabavku pa se čita.
ne zato što se voli, ipak je to ran početak za ljubav prema knjizi. Čita se jer tako treba,i ne traži se da ti neko prepriča knjigu ili ako postoji ekranizacija dotične da ti nabavi film!
elem, na tom spisku je bila knjiga od Fernec Molnara"
Dečaci pavlove ulice"!
jel ste čitali tu knjigu?
vala ja jesam. Bez daha, sama u sobi, toliko sam se uživela da mi se činilo da ne postoji ništa sem mene i sveta na ulicama Budimpešte tada.
Prelepa priča o prijateljstvu, odrastanju i junaštvu i tragična smrt simpatičnog, slabašnog ali omiljenog dečaka Nemečeka urezali su mi se tada sa neverovatnom toplinom u srce.
Čitala sam posle s jednakim žarom knjige "Bela griva" od Rene Gijo-a,i "Orlovi rano lete" od Branka Ćopića ali Dečaci iz pavlove su mi ostali omiljena družina iz detinjstva,knjiga koju smatram da svako dete pa i starije generacije treba da pročitaju.

nakon hrabrih dečaka iz pavlove svet knjiga, mogućnost da iz svog života uskočim u neobične priče, postanem Ketrin Ernso ili da me zavodi Fitzwilliam Darsi postala je aktivnost mnogo draža od izlazaka, šetanja,gluvarenja...
ponekad i preterano draža opsesija, ali svakako nepresušna i beskonačna ljubav,dovela me je preko sestara Bronte i Jane Austen, krimi kraljice Agate(beše to intenzivni tok), čarobne ćuprije na drini i nesvakidašnjeg derviša(omiljenih domastic)do omiljenog shtiva, zvanog opus dela ZILAHIBROMFILDDOSTOJEVSKIDI MORIJA i MURAKAMI

danas kada određene manifestacije su iznad knjige, kada ne postoji mogućnost da nađemo stare knjige a da nam ne uzmu celu platu...,kada mnogi cčtaju najnoviji martinov peti deo "Igre leda i vatre" na tabletu,knjiga je još kod mene na spisku savršenih stvari.
znate o čemu pričam?
o spisku na kojem je uzburkano more u daljini, tost sendvič sa paradajzom,sirom i šunkom, Prohujalom sa vihorom, schostakowichev walz no.2 i  4 jahača apokalipse od Dalija!
preporuka:
old one:
lajos zilahi-grad izbeglica;hajnc konsolik-poklonjeno lice;luis bromfild-kiše dolaze i
dostojevski-poniženi i uvređeni 
new one:
1Q84, Haruki Murakami(Geopoetika)
Ruke pune Sunca,antologija poezije luzofone Afrike(Dereta)
Sege Sabur,Atik Rahimi (Stylos)
Dvor od oraha,Miljenko Jergovic(Rende)
i naravno ona Martinova igra leda i vatre(Laguna)
a sad na čitanje!:)

Коментари

milica каже…
Počinjem da čitam tekst i u isto vreme pokušavam da se setim moje prve knjige,a zatim se "lampica pali" onog trenutka kad dolazim do "Dečaka..." I ja sam počela sa njima, i stigla do neverovatnog Murakamija. Predivni tekstovi.
Ana каже…
eto vidis, cudni su književni putevi ali opet slicni:)
Ja sam Decake obozavala, imala sam negde i svoj primerak u kuci ali prilikom jednog sredjivanja, knjiga je samo nestala...:(

Hvala za pohvalu.Drago mi je da ti se svidjaju tekstovi...Pozz veliki!

Najviše ste čitali