Flower of Italy


Leto definitivno,napada.
Onaj momenat kada isparavate zajedno sa asfaltom i čini vam se da ništa sem mora,ne može da vas osveži,je ON.
Još kada uđete u naš dragi GSP,gde je grejanje isto na ON,besplatna sauna na plus 30 može samo da vas sludi.
Zato,hajmo mi opet u daydreaming ili ti virtualnu turu da odlutamo negde,kada već ne možemo always and 4ever in real da budemo ON and ON na travel turi. 
Iako verujem da ste uveliko u morskim mislima kao i ja,more ćemo ostaviti za neki drugi put jer svakako nije jedina opcija za vaš letnji odmor i ponekad kada svi skoknu do obale,padne mi na pamet da je idealno provesti leto i u nekoj drugoj priči.
Otkad sam bila privučena ili pre bi se reklo, navučena na Italy,prva želja mi je bila da skoknem do Firence.
All by myself,što bi rekla Celine Dion, jer ne mogu poželeti boljeg saputnika od same Firence.
Sa čežnjom da me zadesi ''stealing beauty'' scenario ili prosto da vidim grad o kojem sam toliko čitala,zanimajući se za istoriju,umetnost i lepotu koju ova italijanska pokrajina ima,uputila bih se SOLO tamo i upustila u jednu florence avanturu! 
Kako sam ja to planirala još onomad kada sam učila italijanski koji sam u međuvremenu ofkors zaboravila,već neko vreme gatam i gatam kako bi bilo najs otići u onoj opciji koja uključuje kurs učenja jezika.
Tu ideju opet je pokrenula amiga Lily koja je bila skoro preko Emanera agencije do magičnog Rima.
Mogućnost da naučim i usavršim jezik dok sam tamo,dala bih mi dodatnu dimenziju uživanja pošto bih kroz konverzaciju sa lokalnim stanovništvom kao i druženjem koje je neizbežno u ovoj opciji,upoznala onu pravu  Italiju mnogo lakše i lepše, jer onaj ko parla Italiano,nema jezičku barijeru koja ponekad, tj skoro uvek krade jedan deo puta i ne otvara sva vrata kompletnog doživljaja,čitaj ‘’stealing beauty’’ momenat. 
Agencija ''Emanera'' koja mi je još tokom učenja španskog privukla pažnju,daje pregršt mogućnosti a kursevi su im ljudi izrazito povoljni,za 2 nedelje italijanskog npr,cene se kreću od 200 do 250e!!Have a look.
Pa hajmo mi do Firence ovaj put.Za sada virtualno ali sa nadom da će neka emanera tura dočarati sve u nekom skorijem vremenu.
Grad gde je vreme stalo ili ide sporije,a gde se kulturološka i istorijska blaga neguju i održavaju u prvobitnom i svakako najlepšem obliku,idealan je za romantičare,hedoniste i ljude koji od odmora uvek traže više od pukog izležavanja,šopinga i sličnog.
jednim rečima,idealna je za mene!;)
Svoj put,najlakše je organizovati upravo u nekom ovakvom gradu,gde sve vrvi od dešavanja i obaveznog posećivanja!
Kolevka renesanse i prestonica italijanske kulture,Firenca kao glavni grad pokrajine nije prevelik grad što preferiram,shodno tome da u njoj živi oko 400.000 stanovnika.
Ono što ide u korist Firence,pored činjenice da je srednje naseljen grad i da nema potrebe da je upoznate drugačije nego peške je znanje da je od Beograda malo udaljena te svaka opcija prevoza dolazi u obzir.
Fudeks vas vozi direktno do nje,dok direktna avionska linija ne postoji,ali zato opciju sa presedanjem nude skoro sve avio kompanije.Presedanje je u Rimu a karta u cik sezone se kreće zavisno od prevoznika od 200 do 250e. 
Kako učenje jezika ne uzima puno vremena,muzej na otvorenom,kako znaju da zovu ovaj prelepi grad,bih pustila prvo da me zavede upravo sa svojom bogatom istorijom i zaostavštinom.Jeste da bih za to morala da izdvojim određenu sumu novca pošto se karte kreću zavisno od muzeja u proseku od 6e do 20 e koliko se plaća ulaz u najpoznatiju Galeriju Uffizi ali vredi kada znate da ova mesta kriju kolekcije velikana poput  Mikelanđela, Rafaela,Botičelija i Đota.
Zatim bih se izgubila u uzanim,kamenitim ulicama sa osećanjem vrtoglavice,znajući da su tuda hodali jedan Dante,Galileo i Leonardo jer prava draž i čarolija Firence svakako leži u činjenici da je skoro svaka zgrada ovde delo nekog umetnika,da gradom odiše čarolija koju su oblikovali svi ti umetnici ali i velika porodica Mediči koja je bila za vreme renesanse,najveća mecena umetnicima.
Poput svakog italijanskog grada kojeg sam imala prilike da posetim(Padove,Verone,Venecije i Milana)najviše bih vremena provodila po nihovim divnim parkovima i živopisnim,bučnim ali uvek veselim trgovima na kojima se uvek nalaze neka određena kulturna blaga.
Tako bi odlazak na Piazza Duomo bio obavezan jer se tu nalazi najveća Firentinska katedrala koja je završena u 15.veku.
Upravo ova katedrala dominira panoramom grada ukoliko se popnete na gradski vidikovac, Piazzale Michelangelo,što ja naravno ne bih nikako propustila da uradim.
Pored katedrale,panoramom grada dominira i najstariji gradski most,Ponte Vecchio koji je porodica Mediči izgradila na reci Arno u 13.veku a koji spaja dva trga,Piazza della Repubblica i Piazza Pitti.U ovom mostu dograđene su slikovite kuće u 14.veku,u kojima su se prvobitno nalazile mesare da bi danas tu bile zlatare i draguljarnice dok se oko mosta nalaze pregršt butika,prodavnica suvenira i naravno neki od najboljih restorana.
Za romantičan deo puta,neizostavna je poseta ovom mostu koji privlači i zaljubljene koji svoje zavete sa imenima zaključavaju u katance tik uz most i reku a ključeve bacaju u Arno.
Na južnoj strani reke Arno nalazi se I prelepa palata Pitti koja ima oko 140 prostorija a sagrađena je u 14.veku od strane porodice Pitti i danas služi kao dom nekoliko muzeja. 
Nakon svih ovih obaveznih mesta,usledio bi jedan gurmansko,hedonistički šoping užitak jer ono što me je uvek privlačilo Firenci i uopšte Toskani je bila činjenica da ne mogu da nađem grad koji toliko toga nudi.
Bogatu trpezu najlepše kuhinje na svetu,očaravajuće napitke od kafe preko vina do slatkih poslastica koje su među najpoznatijim u Italiji,jednu aktivnu scenu dizajna,mode i umetnosti pre i sada,bogatu istoriju kao i činjenicu da samo 10 min van grada imate prirodu gde postoji jedna neopisiva magija i vladavina tišine koja nudi jedan relaksirajući odmor uz naravno divnu ako ne i najlepšu muziku na svetu!!
Sa opcijom učenja jezika putem ''Emanera'' agencije,bila bih bogatija i za još jedan jezik a da ne zaboravim da bih sa sobom donela toliko divnih i nezaboravnih uspomena.
Tako da,što se mene tiče:PRODATO!!

Коментари

Najviše ste čitali