Summer Vibe 013

Leto je za light.
Light jogurt.
Light knjige.
Light razgovore.
Light filmove.
i light muziku!

Samo šašavim ljudima kao meni može da padne na pamet da leti pročitaju od Dostojevskog, brothers Karamazove! Heej, pazite to! Ma kod pete strane sam odustala! To je kao da jedem crveno meso+krompir+pečurke+masno+masno. Ne ide!

To vam je isto sa muzikom. Novi "The National" su sjajni, ali definitivno su na pause till autumn, kada ona seta, zbog leta koji prode, dođe. Tada ću tek napisati recenziju za njihov najnoviji album. 

Do tada, samo LIGHT. Ok?
Ali, krenimo redom:

HAERTS

je bend iz Njujorka, koji čine Nini Fabi, Ben Gebert, Garett Ienner, Derek McWilliams i Jonathan Schmidt. Prvi singl "Wings" bend je uradio u produkciji zajedno s Jean-Phillipom Groblerom iz benda St. Lucia. Hearts najviše podsećaju na upravo pomenuto Ostrvo, kao i na bend Washed Out. Sjajan uvod u album je odlična pesma s prizvukom osamdesetih "All the days", favorit na summer listi! Bthw, fantastičan video je urađen za tu pesmu, iako ne bih sebe mogla da zamislim da igram salsu uz ovaj ritam. 


OLIVER NELSON i KIM CESARION

za ovu Švedsku dozu kriv je Bitef summer stage. Naime, u pauzi, između sweet Natali Dizdar i fantastičnog St. Louis benda, čula sam ovu pesmu: 



Opsesija je postala jača kada sam otkrila remix iste pesme od švedskog producenta Olivera Nelsona koji je Usher/Legend/Diddy pesmu(koja mi se ipak malčice više sviđa u originalu!) pretvorio u electro dezert u kojem vas falset Kima tera da se zaleditee! Elem, Oliver je možda najbolje letnje otkriće ako govorimo o remiksima. Obradio je Džastina, Ajvera i druge na sjajan način. Pogotovo Ajvera.


  

WASHED OUT

je one man show. Iza ovog imena krije se super talentovan dečko Ernest Greene iz Džordžije (SAD). Chillwave koji snima Ernest sjajan je soundtrack za svaku plažu, talase i veliko plavetnilo. Ja sam ga otkrila thanx to Nebojša, i to s njegovim prvim singlom "Feel it all around", koja je ubedljivo za sada njegova najbolja pesma. 

Prvi album"Within and Without", Ernest je objavio 2011. godine. Amor Fati i Soft definitivno najomiljenije sa tog albuma. 13. avgusta 2013. godine izlazi njegov drugi studijski album "Paracosm", sa kojeg su nas već kupili singlovi "Don't give up" i "It all feels right". Na ovom albumu Ernest pravi malo skretanje sa klasičnog chillwave na dreamy, soft chill, koristeći više od 50 instrumenata.



MR MS i PRESSURE

E, dobro. Ovi nisu light. Bar ne sa 0% masti, ali dobro nisu kao ni National sa 3,8%. Ovi su oko 2, ali morala sam o njima sad.

Ne znam da li sam već spominjala platformu 8tracks, ali ako jesam, neće škoditi da vas opet usmerim ka ovoj sjajnoj platformi za muziku. Neku sjajnu muziku otkrila sam upravo tu! Kao i sjajne DJ-ejeve poput Sojera, Male Iv, Kanta, Kralja Kariba, Kralja Tunisa i mnoge druge. Na fantastičnoj listi Smorčeta prvi put sam se susrela sa ženskim bendom MR MS i sjajnom pesmom Pressure od Until the ribbon breaks (U.T.R.B) 

Iza U.T.R.B. koji je za sada izdao samo dva singla(ali ljudi, kakva dva singlaaa!) krije se producent iz Velsa, Pete Lawrie Winfield. Dečko je radio muziku za skejtbord video snimke, a trenutko pakuje svoj debi album. Kada prvi put čujete pesmu "Presure", dramatičan vajb čini vam se udara pravo u mozak. I polako uhvatite sebe kako vrtite i vrtite pesmu. Pete me najviše podseća na Abela iz Weeknd. To je taj slow, deep, electroindiedub zvuk. 

Rime drugog singla "2025" su opasne, kao Brus 21. veka, to je mračan, industrijski RnB:

So who's your favorite superhero?
Or did we lose the fear?
Or maybe we just don't need saving
But while we're here

Could you tell me when the lights come on?
This does not feel like home
If it's something that I paid for
It should be something that I own

So don't we look pretty with nowhere to go?
It's cool to be lonely, didn't you know?



MR MS je američki duo: Lizzy Plapinger i Max Hershenov iz Njujorka. Debi album "Secondhand Rapture" izašao im je 14. maja 2013. godina i od prve do poslednje pesme je sjajan! Duo najviše podseća na miks Florens, Lane del Rej i Kavinskog, a složićete se ovaj trio kad bi se pojavio, bio bi najbolji bend na svetu! 

Najpoznatije pesme su Fantasy “And my reality / could never live up / could never live up / to my fantasy.” i Hurricane "Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul, I can't disguise, can't disguise, nights like this. I become afraid of the darkness in my heart, hurricane" . Navijam još za Bones i Dark doo wop .

BRIAN FERRY, DURAN DURAN i GRACE JONES 

i nijedno leto nije LIGHT leto bez osamdesetih. Uz reku, u nekoj bašti kada DJ Mirče, koji je početkom devedesetih bio jedan od glavnih BG DJ-ejeva, pusti Don't stop the dance ili Libertango, mogli biste tako do jutra, i opet.



tu su još: Kylie "Skirt"(Switch remix), Thundercat "Heartbreaks and Setbacks", Viceroy ft Ghost Beach " While we are in love" (ONelson remix), Disclosure ft London Grammar "Help me to lose my mind", Cyril Hahn "Perfect form", Bastille "Things we lost in the fire" (Sena Beats remix) i Joywave "Tongues" (RAC remix) .

don't stop the music:)

Коментари

Exxx каже…
Najnoviji album Nationala slušam bukvalno svaki dan. Legao mi na dušu samo tako. A za njih sam saznao zahvaljujući tvom blogu. Što se tiče light literature, juče sam u dahu pročitao ZOE od Mome Kapora samo da bih se odmorio i opustio od "Pesme boginje Kali" i da bih sakupio dodatne atome snage i pozitivizma da završim "Kad je Niče plakao"...
Ana каже…
Prošle nedelje sam završila "Problem Spinoza". Ako ti se svidi Niče, onda će i Spinoza, a i Šopenhauer.

Začuđujuće, ali Jalom mi je Light:) On mi je pored Murakamija, najbolje književno otkriće u posl. 5 godina! Obožavam kako savršeno plete filozofiju, psihologiju, istoriju i dramski zaplet.

a National su savršeni, i dok je bilo šušumigavo vreme, slušala sam ih, ali sad nešto ne mogu, suviše su mi dark za ovu žegu.

i volela bih konačno da nam dođuuu, to je po meni najbolji bend trenutno na sceni!

Najviše ste čitali