Ptica (Čarls Bukovski)

PLAVA PTICA

Ima jedna plava ptica u mom srcu koja
želi da izađe van
a
li ja sam isuviše opasan za nju,
kažem joj, ostani unutra,
neću
da te svako
vidi.

ima jedna plava ptica u mom srcu koja
želi da izađe van
ali ja je nalivam viskijem i uvlačim
dim od cigareta
tako da kurve, barmeni
i sitni trgovci
nikad ne saznaju
da je unutra.

ima jedna plava ptica u mom srcu koja
želi da izađe
ali ja sam isuviše opasan za nju,
kažem joj,
smiri se, zar želiš da
me raščerupaš?
zar hoćeš da mi zajebeš sve?  
zar hoćeš da mi upropastiš prodaju knjiga u
Evropi?

ima jedna plava ptica u mom srcu koja
želi da izađe
ali ja sam pametan čovek, pustim je napolje
samo ponekad noću
kad svako živ spava.
kažem joj, znam da si tu,
i zato ne budi
tužna.
onda je vratim nazad,
i ona pomalo pevuši
unutra,
ne dam joj da
umre
i onda mi tako spavamo
zajedno
s našom
malom tajnom
i sve je to toliko lepo da
bi čovek mogao
da zaplače,
ali ja ne plačem,
a
ti?

aneta ivanovna 


Na današnji dan rođen je američki pesnik, romanopisac i pripovedač Čarls Bukovski (1920).

Smatra se jednim od najuticajnijih predstavnika bitničke generacije, a pamtimo ga najviše po eksplicitnom, ponekad vrlo vulgarnom i sirovom književnom izrazu.

Među njegovim najpoznatijim romanima su Bludni sin, Beleške starog pokvarenjaka i Žene. Ja ga nekako najviše volim u pesmama, a Plava mi je definitivno omiljena. 


Коментари

Đorđe Kalijadis каже…
U to ime nasuh sebi jednu čašicu. Da nije bilo njega ko zna kada bih se dohvatio knjiga malo ozbiljnije.
Nevena каже…
Ne volim da čitam Bukovskog (pročitala sam dosta knjiga, nešto mi ne budi emociju), mada nikad nisam čitala njegove pesme, čini mi se da bih njih više volela.

Moram još da kažem hvalaaaa za Erlendovu pesmu, prava mi je letnja. Kongs of conv. je obožavam (mada je to preblaga reč) i sve što ima veze sa njima dvojicom mi je tako srcu drago...
<3 :*
Ana каже…
@đorđe: e neka si nalio!živeli!:)

@nevena: ne znam kada si ga čitala, ali mislim da je on od onih pisaca koji treba da se čitaju kasnije. ja sam ga prvi put probala sa 17, i uopšte mi se nije svideo. Deset godina kasnije mi je legao. Pogotovo sin. Ali opet ga više volim u pesmama.

a za pesmicuu, nema na čemu!I ja sam fančina kingsa, toliko bih volela da dođuuu, mislim da bismo uživali i da im ne bismo dali da odu:D:*

Najviše ste čitali