INES contra (diction) drugih i sebe! (Revija Ines Janković)
Možda spadam u manjinu, ali odeći prilazim više sa praktične nego estetske strane, što je možda čudno s obzirom da sam po struci modni dizajner.
Ali, na prvom mestu mi je bitno da je određeni model nosiv, udoban, potom kvalitetan (užasava me sve više poliester i druge nekvalitetne a paprene krpice) a tek onda inovativan, neobičan.
Zato mi je sve teže da skapiram one koji se isključivo bave inovativnošću, ali inovativnošću koja skriva ili ne daj Bože naruži sve ženske atribute, pogotovo u sferi pret-a-porter odeće. Prosto smatram da morate da izaberete šta hoćete: ili ćete da budete konceptualni umetnik s fokusom na scenski kostim ili kreator koji kreira nosivu odeću koja je oda ženskom telu, eksperimentišući unutar praktičnih "krojeva". Dries Van Noten i Karl Lagerfeld (nekako više Fendi nego Chanel) dokazuju da je moguće biti komericijalan, a inovativan i zanimljiv.
Usled ovoga, nekako me sve manje ima na BFW, na čije je renomirano ime i imponzantan staž čini mi se pala neka senka, nakon odluke ljudi iz Clicka da prilično spuste svoja očekivanja i kriterijume za selekciju i naprave jedan BFW gde bukvalno možete da vidite tek dve revije vredne komentara (poslednja dva izdanja).
Jer, ok je da ste finansijski u prilici da prikažete reviju na BFW, ali pare ne bi trebale da budu jedini ključ koji otvara vrata BFW-o koji sa sobom vam omogućuje ipak jednu medijsku propraćenost i respektovanu listu zvanica.
Glavno pitanje je : šta vi imate da ponudite na modnoj sceni? Zar nije bolje dati priliku nekom mladom neafirmisanom kreatoru koji je uradio 5 modela sa pasijom i neverovatnom preciznošću ili onima koji su se već dokazali(na primer, Vlada Savić, Tijana Žunić, Valentina Obradović, Tamara Jarić, Jelena Stefanović) nego nekoj kvazi wannabe curi koja se igra modom osmišljavajući jeftine, čipkane haljine? Ali to je već neka druga tema.
Srećom po nas, sve više kreatora prati tendencije koje kroji svetska modna elita pa prikazuje svoje najnovije kolekcije van FW-a u pažljivo izabranim, neobičnim prostorima. Među njima je i mlada dama, Ines Janković koja je svoju kolekciju za proleće/leto 2015, pod nazivom CONTRADICTION, predstavila 9. decembra u klubu Drugstore.
Za Ines Janković (INESatelier) sam čula pre tri godine kada se upravo na BFW (mart 2011) predstavila beogradskoj publici na zajedničkoj reviji sa još dve kreatorke, Martom Miljanić i Viktorijom Džimrevskom.
Još tada, Ines je osvojila mnoge zaljubljenike u modu ženstvenim modelima haljina i bež sakoa. Mene je zaintrigrala dok nisam postala njen veliki fan jer je uspela da sjedini sveto trojstvo : nosiva + kvalitetna + ženstvena moda.
Polako Ines mi je pored Vlade Savića, Tamare Jarić i cura iz Klase, postala najdraži kreator koji se izdvojio najviše savršenim, preciznim krojem, očaravajućim materijalama i modernom, ženstenom siluetom koja pleni seksepilom. Posebno me je ostavila bez teksta kolekcijom proleće/leto 2014. koju je jula prošle godine sredinom lela prikazala u Sava Centru.
I iako su tada mnogi prokomentarisali "lako je njoj, ona ima para", treba napomenuti kako pare nisu (ponavljam se,ali...) ključni faktor za uspeh u modi (red kvazi spisateljica, pevačica koje su odjednom otkrile da su i kreatorke dokazuje), ali su sjajna olakšavajuća podloga za talenat koji Ines nesumnjivo ima! S druge strane, devojke iz Klase dokazuju da se i bez para može utreti put ka odličnim pohvalama i nagradama!
Elem, da se vratim događaju koji je i pokrenuo ovaj post.
Contradiction. Da nisam znala da je Ines odlučila malo da se igra doktora Džekila i mister Hajda, malo bih bila u šoku, jer je ovo bila jedna drugačija Ines. Ines koja je u novoj kolekciji bila sušta kontradiktornost staroj.
Dok su njene sve dosadašnje kolekcije bile vrlo homogene, čistih linija, uglavnom od jednog, eventualno dva dominantna materijala, u ovoj smo videli sve. Od kože, preko čipke, do svile i muslina. Bila je tu i mreža, ali i igra resa. Šlic, kratko, dugo. Haljine, suknje, pantalone, blejzeri, kožne jakne. Tutto.
U više nego posebnoj scenografiji (sve pohvale za sjajno uređen prostor i izbor mesta održavanja!) koji je neobičnom arhitekturom i vajbom sjajno ispratio kolekciju, jedini model koji mi je štrčao i bio kontradiktoran svemu prikazanom mi je bila dugačka haljina u jarko pink boji sa resama oko vrata.
Ostalo je bilo seksi, edgy i za nijansu komercijalnije od prethodnih Ines izdanja. Od kreacija najviše su me kupili modeli od kože (crna haljina s mrežastom donjom suknjom) kao i modeli od muslina u art deco printu.
I da, revija mi je još jedno dokazala da je Shustera, odnosno Irena Krstić naša najbolja manekenka! Ova devojka bilo da nosi Ivko, Monu, Ines ili Batu izgleda uvek efektnije od ostalih cura!
Ali, na prvom mestu mi je bitno da je određeni model nosiv, udoban, potom kvalitetan (užasava me sve više poliester i druge nekvalitetne a paprene krpice) a tek onda inovativan, neobičan.
Zato mi je sve teže da skapiram one koji se isključivo bave inovativnošću, ali inovativnošću koja skriva ili ne daj Bože naruži sve ženske atribute, pogotovo u sferi pret-a-porter odeće. Prosto smatram da morate da izaberete šta hoćete: ili ćete da budete konceptualni umetnik s fokusom na scenski kostim ili kreator koji kreira nosivu odeću koja je oda ženskom telu, eksperimentišući unutar praktičnih "krojeva". Dries Van Noten i Karl Lagerfeld (nekako više Fendi nego Chanel) dokazuju da je moguće biti komericijalan, a inovativan i zanimljiv.
Usled ovoga, nekako me sve manje ima na BFW, na čije je renomirano ime i imponzantan staž čini mi se pala neka senka, nakon odluke ljudi iz Clicka da prilično spuste svoja očekivanja i kriterijume za selekciju i naprave jedan BFW gde bukvalno možete da vidite tek dve revije vredne komentara (poslednja dva izdanja).
Jer, ok je da ste finansijski u prilici da prikažete reviju na BFW, ali pare ne bi trebale da budu jedini ključ koji otvara vrata BFW-o koji sa sobom vam omogućuje ipak jednu medijsku propraćenost i respektovanu listu zvanica.
Glavno pitanje je : šta vi imate da ponudite na modnoj sceni? Zar nije bolje dati priliku nekom mladom neafirmisanom kreatoru koji je uradio 5 modela sa pasijom i neverovatnom preciznošću ili onima koji su se već dokazali(na primer, Vlada Savić, Tijana Žunić, Valentina Obradović, Tamara Jarić, Jelena Stefanović) nego nekoj kvazi wannabe curi koja se igra modom osmišljavajući jeftine, čipkane haljine? Ali to je već neka druga tema.
Srećom po nas, sve više kreatora prati tendencije koje kroji svetska modna elita pa prikazuje svoje najnovije kolekcije van FW-a u pažljivo izabranim, neobičnim prostorima. Među njima je i mlada dama, Ines Janković koja je svoju kolekciju za proleće/leto 2015, pod nazivom CONTRADICTION, predstavila 9. decembra u klubu Drugstore.
Za Ines Janković (INESatelier) sam čula pre tri godine kada se upravo na BFW (mart 2011) predstavila beogradskoj publici na zajedničkoj reviji sa još dve kreatorke, Martom Miljanić i Viktorijom Džimrevskom.
Još tada, Ines je osvojila mnoge zaljubljenike u modu ženstvenim modelima haljina i bež sakoa. Mene je zaintrigrala dok nisam postala njen veliki fan jer je uspela da sjedini sveto trojstvo : nosiva + kvalitetna + ženstvena moda.
Polako Ines mi je pored Vlade Savića, Tamare Jarić i cura iz Klase, postala najdraži kreator koji se izdvojio najviše savršenim, preciznim krojem, očaravajućim materijalama i modernom, ženstenom siluetom koja pleni seksepilom. Posebno me je ostavila bez teksta kolekcijom proleće/leto 2014. koju je jula prošle godine sredinom lela prikazala u Sava Centru.
I iako su tada mnogi prokomentarisali "lako je njoj, ona ima para", treba napomenuti kako pare nisu (ponavljam se,ali...) ključni faktor za uspeh u modi (red kvazi spisateljica, pevačica koje su odjednom otkrile da su i kreatorke dokazuje), ali su sjajna olakšavajuća podloga za talenat koji Ines nesumnjivo ima! S druge strane, devojke iz Klase dokazuju da se i bez para može utreti put ka odličnim pohvalama i nagradama!
Elem, da se vratim događaju koji je i pokrenuo ovaj post.
Contradiction. Da nisam znala da je Ines odlučila malo da se igra doktora Džekila i mister Hajda, malo bih bila u šoku, jer je ovo bila jedna drugačija Ines. Ines koja je u novoj kolekciji bila sušta kontradiktornost staroj.
Dok su njene sve dosadašnje kolekcije bile vrlo homogene, čistih linija, uglavnom od jednog, eventualno dva dominantna materijala, u ovoj smo videli sve. Od kože, preko čipke, do svile i muslina. Bila je tu i mreža, ali i igra resa. Šlic, kratko, dugo. Haljine, suknje, pantalone, blejzeri, kožne jakne. Tutto.
U više nego posebnoj scenografiji (sve pohvale za sjajno uređen prostor i izbor mesta održavanja!) koji je neobičnom arhitekturom i vajbom sjajno ispratio kolekciju, jedini model koji mi je štrčao i bio kontradiktoran svemu prikazanom mi je bila dugačka haljina u jarko pink boji sa resama oko vrata.
Ostalo je bilo seksi, edgy i za nijansu komercijalnije od prethodnih Ines izdanja. Od kreacija najviše su me kupili modeli od kože (crna haljina s mrežastom donjom suknjom) kao i modeli od muslina u art deco printu.
I da, revija mi je još jedno dokazala da je Shustera, odnosno Irena Krstić naša najbolja manekenka! Ova devojka bilo da nosi Ivko, Monu, Ines ili Batu izgleda uvek efektnije od ostalih cura!
Коментари