Jedne zimske noći (Sajmon Sibag Montefjore, Evro Giunti)

Moram da priznam da ne pamtim kada sam zaredom pročitala ovoliko dobrih knjiga! Možda u osnovnoj i srednjoj školi jer šta god mi mislili o našem sistemu obrazovanju, moja generacija je imala odličnu selekciju knjiga u okviru lektire: Belu grivu, Ne okreći se sine, Družina Sinjeg galeba, Orlovi rano lete, Na Drini ćuprija, Zločin i kazna, Romeo i Julija.... Bar sam ja uživala čitajući svaki roman od pomenutih. 

Upravo me je na lektire ali i knjige koje sam čitala tada usput ( Saga o Forsajtima, Poniženi i uvređeni, opus Lajoša Zilahija, Dečaci Pavlove ulice) podsetila fantastična knjiga JEDNE ZIMSKE NOĆI koju je napisao britanski pisac, novinar i istoričar, Sajmon Sibag Montefjore. 

Što nije ni čudno, s obzirom da je radnja romana smeštena u Moskvu, dok su glavni akteri romana, oni koji "vuku" konce deca, tačnije mala grupica učenika jedne elitne ruske škole.



Roman je ipak samo naizgled lagan i nekako dečiji, nevin a daleko više potresna priča i svedočanstvo jednog okrutnog perioda iz svetske istorije, koji je bio krojen uz pomoć intriga, spletki i političkih igri. 

A priča koja je inspirisana istinitim događajem počinje na dan kada Rusija slavi pobedu nad nacistima, 1945. godine. Dok Rusija slavi,  pucnji se razležu usred velike moskovske svetkovine: na zemlji su pronađena beživotna tela dvoje učenika, mladića i devojke, u kostimima iz 19. veka. Reč je o deci sovjetskih rukovodilaca, koja idu u najugledniju školu u gradu. Da li je reč o ubistvu? O samoubistvu? Ili je posredi ljubavni trougao? A možda i zavera protiv Staljina – ili pak jedna od vođinih nemilosrdnih intriga? 

Ovaj događaj će pokrenuti lavinu drugih i to više nego tragičnih događaja. Od hapšenja dece uzrasta od 6 do 18 godina, do pritisaka unutar samog vrha tajne službe, savetnika i ministara oko Staljina. Takozvani Dečji slučaj pokenuće i nit koja će nam otkriti dve tajne ljubavi – jednu između dvoje mladih, drugu među odraslima, obe potencijalno kobne za sve aktere. 



Zasnovan na istinitoj priči, ovo je strastveno i maestralno ispisan ep o raznim licima ljubavi, ali i o vremenu kada je veliki broj ljudi u želji da bude u Staljinovoj milosti što je rezultiralo raznim igrama, prevarama, zaverama i dubokoj špijunaži koja je mnoge nevine koštala života i slobode. 

Međutim, ovo nije roman o vlasti, iako ona ima veliki udeo u kreiranju života svih likova, već roman o mladosti, prijateljstvu, ljubavi, porodici, odrastanju, privatnosti i deci koja su se okupila oko jedne ideje, tačnije romana Evgenije Onjegin, velikog i slavnog ruskog pisca Puškina.    



Коментари

Miss Cat каже…
PA JAO! Da nisi spomenula "Belu grivu", nikad se ne bih setila samog naslova knjige... jer mi se urezala u mali mozak, iako sam doslovce zaboravila samu radnju. Pamtim samo utisak i emocije nakon citanja (a to bese bas davno) i neke suze, tugu... I sad kad videh naslov, bljesak. Inace mi je skroz u maniru Venere (nam) u Ribama :) a hvala i rx Merkuru, za podsecanje! Bar neko dobro i od njega ;) cmok
Ana каже…
I ja ne mogu da se setim velikog dela knjige, ali atmosferu pamtim, što ti kažeš "urezala se u mali mozak!". Btw, pitala me cura na poslu ko nam piše one fantastične astro prognoze:)))) oduševljavaš masu, tako da ko šiša Merkura. Može da ide unazad koliko hoće!

Najviše ste čitali