Ljubav, osveta i visoka moda (The Dressmaker, 2015)

Imam problem da pronađem dobar film. U poslednje vreme toliko njih počnem i stanem, odustanem. Poslednji dobar koji sam gledala? Julieta. Ali ona se ne računa. Almodovar je viša liga, čovek koji ne može da razočara. 

Mart je bio odličan - Kaminski i ja, Naša mala sestra i Mladost, ali znate kad je bio mart?! Skoro pre godinu dana. Zato možete da zamislite moju sreću kada sam nakon toliko dugog vremena pogledajala jedan SJAJAN film.

Ja taj osećaj nekako ravnam sa prvim pogledom na more, osećajem nakon dobre predstave, svirke. Tako na mene deluje dobar film.


"Dressmaker" je film australijske režiserke Jocelyn Moorhouse, rađen po istoimenom debi romanu Rosalie Ham.  

Ostvarenje je inače jedan od pobednika australijskih "Oskara" - AACTA Awardsa, na kojima je trijumfovao u kategorijama Najbolja glumica, Najbolja ženska sporedna uloga, Najbolji sporedni glumac, Najbolji kostimi i Nagrada publike za najomiljeniji australijski film. 

Meni je pažnju privukao još krajem leta kada sam za ELLE pakovala nove filmske naslove za jesen, među kojima se našla i ova stilizovana priča u kojoj je glavni mamac bila i jeste Kate Winslet!  

Fashion naslov, Kate (zavoleh je u Sense and sensibility, da bi me kupila za sva vremena u Little children, Quills i The Reader)  i činjenica da je film režirala žena koja je po meni snimila jednu od 10 najboljih melodrama iz devedesetih "How to make an American quilt" a producirala možda i najbolju komediju iz 90-ih "Muriel's Wedding" su bili dovoljni da ovaj film dodam svojoj listi za gledanje!

 
SINOPSIS    
 
Film prati povratak glamurozne Myrtle u malo, rualno mesto u divljini Australije. Ova buntovnica i dama sa stavom se vraća u svoje rodno mesto Dungatar odakle je nestala nakon misteriozne (i fatalne) dečje nesreće.


Njen dolazak neće obradovati veliki broj ljudi i pokrenuće niz događaja koji će Myrtle, inače dizajnerku odeće suočiti sa prošlošću i tragičnom smrću Stewarta Pettymana, sina gradonačelnika zbog koje je bila oduzeta majci i poslata u dom. 

Jedini koji će pokušati da upozna novu Myrtle je Teddy (Liam Hemsworth), sin prvih komšija i zgodni član lokalnog ragbi tima. 


Šta je najveći kvalitet filma?

Odakle krenuti. Po naslovu, sinopsisu ali i trejleru svako bi pomislio - slatka ljubavna melodrama, prepuna dobrog kostima. I ne biste pogrešili! Ali Jocelyn nije htela samo još jednu melodramu u svojoj biografiji. Ona je htela da dok gledamo film stalno imamo na umu Quentina Tarantina, braću Koen i aktuelnu seriju Fargo. I uspela je! 

"Dressmaker" je toliko ludo, briljantno, prezabavno ostvarenje da stalno imate utisak kako gledate neki film iz Tarantinovog opusa.  Od samog starta, uvodne špice ( malo i True detective) i trenutka kada narednik policije Horatio otkriva da se "mala" Myrtle vratila.

Dinamika priče, gluma, dijalozi - Tarantino. Ali ne nasilan, krvav, bizaran Quentin, već zaljubljen Quentin koji svu bizarnost pretvara u komičnost. Atmosfera, fotografija, muzika (sjajan i nagrađivan David Hirschfelder) i originalni likovi su toliko Koen i ludi Fargo serijal. Samo sam čekala da se iz neke drvene kuće pojavi Kirsten Dunst ili Billy Bob Thorton.


Sjajna režija je ipak samo jedan kvalitet ovog briljantnog filma. Kao i haute couture kostimi u kojima lokalne devojke se transformišu u vamp (ona transformacija Gertrude!) i femme fatale dame koje šetaju i zavode po pustari. 

Velike zasluge za uživanje tokom gledanja i kompletan ugođaj idu odličnoj glumačkoj ekipi! Upravo oni i originalni likovi ( kao da ih je pisala Agatha Christie) su se pobrinuli da ovaj film dobije kvalitet starih, nagrađivanih ostvarenja. 

To se posebno odnosi na maestralnu Judy Davis koja je toliko uverljivo i sa šarmom otelotvorila majku glavne junakinje - zapuštenu, ostarelu, bolesnu i zajedljivu ali prezabavnu Molly da je definitivno ostvarila svoju najbolju ulogu do sada! 

Jednako maestralan je bio Hugo Weaving, omiljeni glumac režiserke koji je oživeo lik lokalnog narednika policije, prikrivenog geja koji obožava krišom da nosi žensku odeću.  

A Kate i Liam? Hemija i varnice na kub! Dobro, od Kate sam i očekivala da će joj leći uloga buntovnice koja ragbi meč gleda u haute couture crnoj haljini, ali Liam za koga sam mislila da je samo lepotan i dečko Miley Cyrus me krajnje iznenadio.

Da, da. Ovaj lepotan nije samo za gledanje i slušanje ( kakav glas), nego je i sasvim dobar, odnosno odličan u ulozi opuštenog, duhovitog lokalnog šmekera!



Još nešto? Mislim da je ovo i više nego dovoljno da "Dressmaker" stavite na svoju prazničnu listu filmova, kao i da mi obavezno javite utiske!

Коментари

Najviše ste čitali