Od loše reputacije do najelegantnijeg filma u poslednjih dvadeset godina (LA LA LAND)

"Nemoj da gledaš." 
"Bože koja glupost." 
"Odustala sam nakon pola sata." 
"Bezvezan, bezvezan film. Ono pevanje..."
"Ma kakav la la land, trebao bi da se zove tra la la"

Pomislio bi čovek da goreg filma u istoriji sedme umetnosti nije bilo.
I zamalo da odustanem - jer umem tako da čujem utiske sa strane i zaobiđem film, da mi sestra i jedna koleginica nisu rekle kako ne razumeju zbog čega je taj film stekao tako lošu reputaciju i zašto su ga svi "napali" kad je jedan od najlepših koje su pogledali u skorije vreme.

Tako sam ja nakon više od deset meseci od kada je La La Land greškom proglašen Najboljim filmom na ovogodišnjim Oskarima, sela ovaj vikend da konačno odgledam "omraženo" ostvarenje koje je na kraju odnelo nagrade u kategorijama za Najbolju glumicu (Emma Stone), Najboljeg režisera (Damien Chazelle), Najbolju muziku (Justin Hurwitz), Najbolju pesmu ( City of stars), Najbolju kinematografiju i Najbolji produkcijski dizajn.  


I krenula sam sa nula očekivanja, jer generalno nisam ljubitelj mjuzikla. Plesne filmove volim, ali od mjuzikla, posebno novijih jedino sam bez daha odgledala Moulen Rouge koji sada već spada u moje omiljene iz 2000-ih! 

Elem, skeptična sam bila i nakon muzičke špice koja je za moj ukus bila predugačka. Onda se pojavio Rajan Gosling u kadilaku i već sam bila bolje raspoložena. Zatim je na scenu stupila Emma Stone, jedna od najsimpatičnijih i najtalentovanijih glumica današnjice i film mi je već zahvaljujući njima i sjajnom stilu ( kostimi fenomenalni - te njene jednostavne a efektne haljine u jarkim bojama) postao sladak. U tih prvih pola sata pomislila sam: pa dobro, sasvim je ok film. Ništa spektakularno i nadprosečno, ali gledljiv za nedeljno popodne. 

Međutim, tada kreće magija. 
Od scene pod zvezdama i prvih taktova maestralne City of stars...

City of stars
Are you shining just for me?
City of stars
There's so much that I can't see
Who knows?
Is this the start of something wonderful and new?
Or one more dream that I cannot make true?
 


'City of Stars' (Duet ft. Ryan Gosling, Emma Stone) - La La Land Original Motion Picture Soundtrack from marilia cedro on Vimeo.


Tada počinjete da pratite jednu dirljivu ljubavnu priču koja nije samo one more love story, već i priča o snovima, o zvezdanom gradu - obećavajućem Los Anđelesu, ispričana u veličanstvenoj, skoro pa Disney scenografiji ( scena u Astronomskoj opservatoriji i ending scene u Parizu), sa moćnom muzičkom podlogom koja prožima ceo film.   

U tim trenucima čini vam se kako gledate neki stari Techncolor film. 

Neki sa Dean Martinom i Ginom Lollobrigidom, ili Fred Asterom i Ginger Rogers. Neki poput slavnog Roman holiday ili Singing in the rain. Neki koji se više ne snima jer je Holivud prepun priča o super herojima, vanzemaljcima, ili teškim socio temama i "istinitim" dramatičnim trenucima u istoriji Amerike koji direktno ciljaju na sezonu nagrada (The Post je najsvežiji primer). 

Meni lično fali takvih filmova. Onih u kojima je nekako sve nevino, slatko, romantično a nikako patetično. Gde glumci glume opušteno, uverljivo i toliko simpa da izgledaju kao Gregory Peck + Audrey Hepbern ili Cary Grant + Grace Kelly. 

Sa tim starim šmekom i retro elegancijom. A Rajan i Ema su upravo jedan takav duo koji je imao tu neku zavodljivu i slatkastu hemiju, sličnu onom koju je Rajan imao sa koleginicom Rejčel Mekadams u čuvenoj Beležnici.

Suma sumarum: nemojte da odustanete od ovog filma. bar ne svi vi koji volite west side story, rajana + emu i moderne bajke elegantnog stila koje nude realan kraj.

      

Коментари

Najviše ste čitali