Deca zla ( Miodrag Majić, Vulkan 2019)

Mogla sam da je pročitam za dan, ali nisam htela. Dozirala sam. Valjda je to tako kada naiđete na sjajan roman. Vuče vas da ga čitate i ne ispuštate iz ruku, ali isto toliko želite i da njegova priča traje, jer vam prija. I to baš.

Inače sam "operisana" od domaćih autora i naslova. Prosto mi retko "padnu" u ruke kada krenem da kopam po policama Gradske biblioteke. Ne sećam se ni kako sam došla do Kecmanovića i njegovog "topa", ali posle njegovih romana, ništa domaće nisam pročitala. Ako ne računamo Lanu Bastašić i njenog "Ukletog zeca", koji je stilski bio zanimljiv, ali je nekako ostao nedorečen i konfuzan po pitanju egzikucije.

"Decu zla" sam uočila kod jedne žene u prevozu. Korica na kojoj su dva deteta okrenuta leđima, kao i naslov, privukli su mi pažnju, iako mi je tada promaklo ime autora. Potom sam videla opet ovaj roman na listi najpopularnijih knjiga u Beogradu, ali i tada nisam registrovala ime pisca.

Mama i sestra su mi potom knjigu poklonile za Novu godinu. Tada sam shvatila da je u pitanju književni debi našeg istaknutog i presimpatičnog sudije Miodraga Majića.



Trebalo je da prođe dva i po meseca pa da je uzmem u ruke. Da nisam imala radne obaveze, garant bih je pročitala brže, ovako sam mogla pet dana sa Nikolom Bobićem da tragam za istinom iza starog dukata, pitam se da li je inspektor Drobnjak ubica i ko je starica koja ima poseban ritual svako jutro u bolnici?

Moram da priznam kako ovakav krimi-roman na našim prostorima, nisam pročitala do sada. 

Sve - počev od stila, građenja likova, vođenja radnje, skrivenih znakova, uzbudljivih zapleta i preokreta, kao i sam kraj, odlika su najboljih svetskih primera ovog žanra. 

Majić piše kao britanski i skandinavski pisci trilera, ništa nije nejasno, a opet vam ne otkriva ništa.  

Jasno je da se Majić oslanjao na svoje advokatsko iskustvo i slučajeve na koje je nailazio, ali je opet neverovatna činjenica da je njegov debi ovako stilski "čist", bez "šupljina". 

Svako ko bi uzeo ovo delo za ekranizaciju, ne bi morao puno da prilagođava tekst za scenario. Vi dok čitate, kao da gledate neki film ili seriju. Režija? Bjela ili Golubović.

A čitate ovu priču: u Beogradu je krvnički ubijen narodni poslanik Radovan Kovač. Samo nekoliko sati potom, policija je uhapsila prvog osumnjičenog, na koga su pronađeni dokazi i svedočenja bivše supruge ubijenog, jasno ukazivali. 

Tada upoznajemo Nikolu Bobića, uglednog beogradskog advokata koji igrom slučaja i na nagovor bivše devojke, postaje advokat okrivljenog Dragana. Iako je ubeđen da je Dragan kriv, Nikola će od starta imati nekoliko pitanja na koja mu niko neće dati odgovor. 

Jedno od njih tiče se zlatnika koji je pronađen u šaci ubijenog, a koji svedoči da je u pitanju okultno ubistvo, vrlo lično, koje najviše izgleda kao osveta. Naravno, u pozadini je čuvena korupcija našeg pravnog sistema, kao i mrvica romantike, ali celu priču ipak drži tajna iza dramatičnog ubistva, koja seže daleko u prošlost...

Sjajan roman!    

Коментари

Najviše ste čitali