U pakovanju je draž i sjaj (Packtivity no.2)

U ponedeljak 10. decembra dok su snežne pahulje bile na stand by, u još jednom style.rs pohodu posetila sam drugu po redu konferenciju Packtivity. Prijatan ambijent Hotela Park i simpatični domaćini ispred portala designed.rs koji organuzuje pomenuti projekat potrudili su se da nam prirede krajnje poučnu i zanimljivu prezentaciju domaćeg, regionalnog i inostranog brendiranja.


Koliko je dizajn ambalaže bitan deo produkta, veliki broj ljudi – pogotovo oni koji su proizvođači kvalitetnih asortmana – ne razume. Tako mnogi dizajn pakovanja vide kao TROŠAK, umesto INVESTICIJE. Ili što je još gore, namerno se ide ka što lošijem dizajnu ne bi li produkt izgledao jeftino kupcima.  Da imamo kvalitetne proizvode, kako u prehrambrenoj tako i drugim industrijama ali da nam je ambalaža krš, tvrde i stranci.

O tome kako se od stare marke pravi nov brend, na šta se najviše obraća pažnja kada se rade predlozi za pakovanje i kakva su dosadašnja iskustva tokom jednodnevne konferencije pričali su nam neki od najvećih kreativaca iz ove sfere kada je domaća scena u pitanju ali i Bjorn Kusoffsky ispred švedskog studija Stockholm Design Lab.



Prvi je održao predavanje simpatičan Boris ispred beogradske agencije Popular koja jednim delom funkcioniše kao beogradska sestra poznate hrvatske Bruketa&Žunić OM agencije. 
Umesto Davora iz Brukete koji je bio “snežno” sprečen Boris Marčetić iz Populara se osvrnuo na rad Brukete za koju već godinama radi jedan od naših najboljih dizajnera Nebojša Cvetković.  
Ako do sada niste čuli za Bruketu, moj topli savet je da svratite do njihovog sajta jer su oni DEFINITIVNO ako ne i najbolji, onda svakako među top tri regionalne agencije. Bar po nekom mom ukusu. Ono što kod njih “upada” u oči je opušten dizajn, skice koje podsećaju na kroki crteže. Sve je fresh, ili ti freško i kao da se photoshop ili neki drugi gr.program minimalno koristio.




Njihove ideje su jednostavne ali dobro promišljenje. Takav je svakako projekat za Stina vina koji je do sada dobio neke od najvećih svetskih nagrada kada je u pitanju dizajn pakovanja. Jednostavno, drugačije i originalno. Moj favorit s prezentacije.



POPULAR

Ekipa Populara predstavila je nekoliko svojih predloga a najviše pažnje nam je privuklo pakovanje za Sofi sapune (projekat bez nadoknade, te i Borisov savet svima onima koji kreću u ovaj posao da se ponekad upuste u pro-bono rad ne bi li promovisali svoj rad) kao i duhovit predlog za sushi restoran "Go sushi".
Primetno je da se Popular nekako "snalazi" najbolje u redizajnu (msn u slatki dan, jaffa nova i pardon) ali i da su odlični u brendiranju malih, specifičnih proizvođača.  



STOCKHOLM DESIGN LAB
Bjorn Kusoffsky koji je u mladosti hteo da postane pop zvezda, dizajnu se okrenuo kada je  njegovom bendu dizajn korica uradio veliki Andy Warhol. 
Među 500 brendova sa kojima je agencija od 1998. godine radila nalaze se kompanije iz sveta mode, prehrambrene industrije, avio industrije, ugostiteljstva…,a među najpoznatijim klijentima SDLab-a su Absolut Vodka, Ikea, SAS, Askul…
Ono što Bjorn posebno naglašava je činjenica da je agencija radila i radi sa raznovrsnim klijentima kao i da je svoj identitet našla u miksu tipografije, kolorističkom kontrastu i geometrijskim formama.


design for Ikea food products 

Bjorn se osvrnuo najviše na rad agencije sa Ikejom, japanskim Askulom, Sas-om i venecijanskim Bijenalom. Kao najteži deo posla izdvojio je rad sa Ikejom i svim drugim kompanijama koje su slobodu u radu tima ograničavale sa pravilima te su ruke agencije bile često vezane u slučaju fonta, materijala, produkcije. Takvi projekti koliko god teški za Bjorna su bili i jesu najveći izazov. 

Šarmantan Šveđanin  je predavanje završio sa nekoliko saveta među kojima su bili: Radite jednu stvar po jednu, Definišite problem, Selektujte šta je bitno, Učite na greškama….i da, Čuda se dešavaju.


Bienale of Venice
PETER GREGSON STUDIO
Nakon Bjorna svoje radove je predstavio trenutno možda najkreativniji domaći tim, novosadski studio Peter Gregson Studio. 
Ekipa koja po Slavimiru Stojanoviću, našem poznatom grafičkom dizajneru ima neverovatnu konstantu u kvalitetnom radu za svoj uspeh "okrivljuje" posao bez kompromisa, izbegavanje fokus grupi i timski rad.
Mozak ove agencije Jovan Trkulja i Marijana Zarić predstavili su svoje očaravajuće radove. Iako su do sada radili u nekoliko sfera, njihova rešenja iz oblasti hrane i pića, najviše su privukla pažnju. Pogotovo Bakina tajna čije rešenje je novosadski studio opisao kao znalački očišćeni vojvođanski kantri chic. 


Na konferenciji svoju prezentaciju je imala i nešto manje zanimljiv Unibrend ali i sjajni Coba&associates o kojima sam već pisala hvalospeve ovdeTog ponedeljka uručene su i nagrade o kojima možete da pričitate na style.rs.
Do Pack no.3:)

Коментари

Najviše ste čitali